header
Zadnja posodobitev: 1. 7. 2023

Splošni pogoji

1. SPLOŠNA DOLOČILA

1.1. Med strateške cilje Mestne občine Celje spada tudi razvoj trajnostno naravnane prometne infrastrukture, namenjene prebivalcem in obiskovalcem občine. V ta namen je občina skozi ločene projekte že vzpostavila mrežo postaj javnega sistema izposoje koles (KolesCE), mrežo sodobnih avtobusnih postajališč, med katerimi je organiziran visoko-frekventen javni mestni potniški promet (CeleBUS), gradi mrežo kolesarskih povezav znotraj mesta, uvaja P + R vozlišče in prometno ureja del mestnega jedra. Vsi navedeni in drugi sistemi, ki jih zagotavlja Mestna občina Celje, se med seboj povezujejo na digitalni ravni in so prebivalcem in obiskovalcem občine dostopni preko sistema osrednje mestne kartice Centralka, ki predstavlja enotno vstopno točko.

1.2. Ta dokument (Splošni pogoji) določa pogoje uporabe sistema osrednje mestne kartice Centralke na območju Mestne občine Celje. Ta dokument ureja pravno razmerje med Mestno občino Celje kot izdajateljem mestne kartice, in končnim uporabnikom oz. imetnikom mestne kartice Centralka.

1.3. Izdajatelj Centralke je Mestna občina Celje, Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje. Naloge upravljanja sistema Centralke v imenu in na območju Mestne občine Celje opravlja javno podjetje ZPO Celje d.o.o., Dečkova cesta 1, 3000 Celje.

2. OPREDELITEV POJMOV

2.1. Sistem Osrednje mestne kartice Celja - Centralka ali sistem Centralka je sistem, v okviru katerega se zagotavljajo storitve identifikacije imetnika Centralke pri izvajalcih javnih storitev, plačilne storitve pri uporabi javnih storitev vključenih v sistem Centralke, ter storitve obveščanja in informiranja v zvezi z javnimi storitvami, ki so na voljo v sistemu Centralke.

2.2. Osrednja mestna kartica Celja - Centralka je enoten izraz za brezstično kartico Centralka in mobilno aplikacijo Centralka, ki je namenjena identifikaciji imetnika v pravnem prometu, plačilnim storitvam pri uporabi javnih storitev vključenih v sistem Centralke ter storitvam obveščanja in informiranja v zvezi z javnimi storitvami. Osrednja mestna kartica Celja - Centralka (v nadaljevanju: Centralka) je na voljo v oblikah:

  • brezstične kartice v fizični obliki in
  • mobilne aplikacije, naložene na pametnem telefonu;

2.3. Deležniki sistema Centralka so vse pravne in fizične osebe, vključene v sistem Centralka, razvrščene v kategorije: izdajatelj, upravljavec, obdelovalec, izvajalec javnih storitev ter imetnik.

2.4. Izdajatelj Centralke je Mestna občina Celje Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje.

2.5. Upravljavec sistema Centralke ali upravljavec je izvajalec storitve upravljanja sistema Centralke in enotnega računa Centralke v imenu in za račun izdajatelja – ZPO Celje, d. o. o. Dečkova cesta 1, 3000 Celje.

2.6. Imetnik Centralke (v nadaljnjem besedilu: imetnik) je fizična ali pravna oseba, ki je imetnik brezstične mestne kartice ali mobilne aplikacije Centralka. Imetniku Centralke je lahko dodeljen različen profil imetnika.

2.7. Profil imetnika označuje stopnjo podanih podatkov s strani imetnika osrednje mestne kartice Centralka. Od oznake profila imetnika je odvisno, ali lahko imetnik uveljavlja posebne ugodnosti pri uporabi storitev Centralke. Imetniku je lahko dodeljen profil »registriran «, ki kupi fizično kartico Centralka ali pa si na pametni telefon naloži mobilno aplikacijo in v nadaljevanju opravlja storitve Centralka, vendar ne poda nobenih osebnih podatkov in profil »verificiran«, ki poleg nakupa fizične kartice ali uporabe mobilne aplikacije poda tudi določen nabor osebnih podatkov, na podlagi katerih je v nadaljevanju upravičen do uveljavljanja ugodnosti pri uporabi storitev Centralke. Izvajalec javnih storitev je ponudnik storitev in blaga, ki je vključen v sistem Centralke in pri katerem je imetnikom Centralke omogočena identifikacija ali nakup blaga in storitev z osrednjo mestno kartico Centralka. Seznam izvajalcev javnih storitev, ki so vključeni v sistem Centralka, je dostopen na spletni strani Centralke.

2.8. Registracijska točka Centralka označuje mesto izdajatelja, upravljavca in izvajalca javnih storitev, pri katerem je zagotovljeno pridobivanja ali uveljavljanja pravic iz naslova uporabe Centralke (npr. oddaja zahteve za preklic brezstične kartice Centralka). Seznam registracijskih točk Centralka je dostopen na spletni strani Centralka ter v mobilni aplikaciji Centralka.

2.9. ID imetnika je enolična identifikacijska oznaka, ki pripada imetniku Centralke. Imetniku se dodeli ID imetnika ob izdaji Centralke.

2.10. Prodajno mesto Centralka označuje mesto izdajatelja, upravljavca ali izvajalca javnih storitev ali drugo, s strani izdajatelja pooblaščeno prodajno mesto, ki imetniku omogoča polnjenje dobroimetja na mestni kartici (bodisi fizična lokacija bodisi spletno prodajno mesto), ki imetniku omogoča nakup blaga ali storitev oz. izvedbo elektronskega naročila.

2.11. Javna storitev je vsaka gospodarska in negospodarska dejavnost v javnem interesu, ki jo opravlja izvajalec javnih storitev brezplačno ali proti plačilu in je dostopna imetnikom Centralke.

2.12. Status imetnika je poseben status, ki je imetniku dodeljen glede na njegovo starost ali druge socialne okoliščine, ki ga opredeljujejo, in na podlagi katerega so imetniku na voljo posebne pravice ali ugodnosti, vezane na status (npr. posebne ugodnosti, prilagojeno informiranje itd.).

2.13. Spletna stran Centralke je spletna stran, dostopna na povezavi: https://centralka.celje.si/.

2.14. Sestavni deli splošnih pogojev ter druge politike so vsi splošni akti, ki pravno opredeljujejo sistem Centralke ali razmerje med posameznimi deležniki sistema Centralke, zlasti: cenik, politika zasebnosti Centralke ter druge politike.

2.15. Cenik označuje vsakokrat veljavni cenik storitev in stroškov uporabe sistema Centralka, ki je objavljen na spletni strani Centralka v mobilni aplikaciji Centralka ali na prodajnih mestih in šteje za sestavni del teh splošnih pogojev.

2.16. Politika zasebnosti sistema Centralke označuje splošni pravni akt izdajatelja Centralke, ki ureja pravno razmerje med izdajateljem in imetnikom s področja varstva osebnih podatkov imetnikov in šteje za sestavni del teh splošnih pogojev.

2.17. Druge politike so splošni pravni akti, ki zavezujejo ali omejujejo imetnike in s tem opredeljujejo uporabo sistema Centralke, vendar ne posegajo v pravno razmerje med deležniki sistema Centralka, kot opredeljeno s temi splošnimi pogoji (sem spadajo npr. splošni ali posebni pogoji mobilnega operaterja, splošni pogoji izvajalcev javnih storitev itd.).

3. SISTEM CENTRALKA

3.1. Sistem Centralka je sistem, zasnovan z namenom, da se imetnikom Centralke omogoča pridobitev enotne mestne kartice, ki je pravno enakovredna članski kartici, izkaznici, vstopnici, karti ali drugemu sredstvu identifikacije ali plačilnemu sredstvu ali sredstvu obveščanja in informiranja, ki jo/ga priznava posamezni izvajalec javnih storitev ter imetnikom zagotavlja:

  • izvedbo identifikacije imetnika,

  • nakup blaga oz. plačilo za javne storitve pri izvajalcih javnih storitev,

  • obveščanje in pridobivanje informacij izdajatelja Centralke, informacij o izvajanju in uporabi javnih storitev (npr. o javnih potniških prevozih, lokacijah izposoje koles, lokacije in zasedenosti javnih parkirišč, načrtovanje poti, idr.) ter drugih informacij o posebnih ugodnostih imetnikov Centralke.

     

3.2. Doseganje namena sistema Centralka in pozitivnih učinkov sistema Centralka je odvisno od vseh deležnikov sistema Centralka, zlasti pa imetnikov Centralke, njegovih aktivnosti in prizadevanja k uporabi Centralke in javnih storitev izvajalcev javnih storitev, vključenih v sistem Centralka.

3.3. Imetnika Centralke lahko pri uporabi Centralke za namene uporabe javnih storitev zavezujejo tudi splošni pogoji izvajalcev javnih storitev.

4. IZDAJA, VELJAVNOST IN PRENEHANJE VELJAVNOSTI CENTRALKE

4.1. IMETNIK MESTNE KARTICE CENTRALKA IN PROFIL

4.1.1. Imetnik Centralke je lahko fizična ali pravna oseba.

4.1.2. Za vsako izdano mestno kartico se določi profil imetnika Centralke (»registriran imetnik«; »verificiran imetnik«). Od vrste profila je odvisen nabor funkcionalnosti oz. obseg storitev, ki so imetniku Centralke na voljo. Glej tudi točka 2.7. Vsaka imetnik ima svojo, enolično identifikacijsko številko (ti. ID imetnika oz. račun imetnika.

4.2. IZDAJA BREZSTIČNE MESTNE KARTICE

4.2.1. Brezstično mestno kartico lahko prosilec pridobi z osebnim prevzemom na prodajnem mestu.

5.1. REGISTRACIJA UPORABNIŠKEGA RAČUNA CENTRALKA V MOBILNI APLIKACIJI

5.1.1. Profil »neznani uporabnik« se dodeli imetniku Centralke, ki slednjo uporablja preko mobilne aplikacije Centralka in v času uporabe le-te ni registriran ali ni prijavljen v aplikacijo.

5.1.2. Profil »registrirani imetnik« ter »verificirani imetnik« se dodeli imetniku Centralke, ki slednjo uporablja preko mobilne aplikacije Centralka, ki je v celoti izvedel postopek registracije v mobilni aplikaciji Centralka in Centralko uporablja kot prijavljen uporabnik oz. imetnik Centralke.

5.1.3. Dostop do prenosa podatkov oz. do interneta zagotavlja imetnik Centralke oz. njegov mobilni operater in je pogoj za uspešno izvedbo in dokončanje registracije računa Centralka. Za morebitno škodo, ki bi imetniku Centralke nastala zaradi nedelovanja spletne ali mobilne aplikacije ali prekinitve v delovanju, ki izvirajo iz omejenega dostopa ali nedostopa do interneta, izdajatelj Centralke ne prevzema odgovornosti.

5.2. VELJAVNOST Centralke

5.2.1. Centralka se izda do preklica.

5.2.2. Centralka preneha veljati v primerih preklica ali uničenja mestne kartice.

5.2.3. Centralka preneha veljati z dnem ukinitve uporabniškega računa Centralka s strani imetnika ali izdajatelja Centralka. Zahtevo za ukinitev uporabniškega računa lahko poda imetnik Centralke na prodajnem mestu Centralke oz. pošlje na naslov info.centralka@celje.si. Izdajatelj lahko uporabniški račun Centralka ukine v primeru prejete zahteve za njegovo ukinitev v roku 7 delovnih dni, v primeru prejetega obvestila ali zaznane zlorabe. Izdajatelj lahko uporabniški račun Centralke ukine tudi v primeru neaktivnosti pri uporabi Centralke v obdobju neprekinjeno najmanj 5 let in v drugih utemeljenih primerih, vse na podlagi predhodnega obvestila.

5.2.4. Dobroimetje se vrne brezobrestno v 30 dneh po prejemu? podaji vloge za ukinitev računa Centralka na transakcijski račun, ki ga imetnik navede na svoji vlogi za ukinitev računa Centralke. Pri profilu imetnika »registriran imetnik« zaradi preprečevanja zlorab vrnitev dobroimetja ni možna.

5.3. POGODBA O UPORABI CENTRALKE

5.3.1. Z izdajo Centralke se šteje, da je med prosilcem oz. imetnikom mestne kartice in izdajateljem mestne kartice sklenjena pogodba o uporabi Centralke. Pravico do uporabe brezstične mestne kartice pridobi imetnik z dnem prevzema brezstične mestne kartice.

5.3.2. Z zaključkom postopka registracije v mobilni aplikaciji Centralka se šteje, da je med imetnikom Centralke in izdajateljem Centralke sklenjena pogodba o uporabi Centralke. Pravico do uporabe Centralke pridobi imetnik z dnem zaključene registracije svojega uporabniškega računa Centralka.

5.3.3. Pogodbeno razmerje iz prejšnjih točk tega poglavja preneha veljati z dnem, ko so izpolnjene vse obveznosti obeh pogodbenih strank. V kolikor trenutka prenehanja veljavnosti ni mogoče opredeliti drugače, se šteje, da pogodbeno razmerje preneha veljati z iztekom 5 letnega obdobja od dneva zadnje uporabe računa Centralka. Za uporabo računa Centralke se šteje validacija, nakup ali polnitev dobroimetja.

5.4. PREKLIC, BLOKADA TER UNIČENJE BREZSTIČNE MESTNE KARTICE

5.4.1. Imetnik brezstične mestne kartice je dolžan takoj obvestiti izdajatelja Centralke o vseh okoliščinah, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na varno in zanesljivo uporabo Centralke (npr. poškodovanje, uničenje, izguba, sum zlorabe, obraba čipa ali sistema za brezkontaktno uporabo itd.).

5.4.2. Izdajatelj Centralke po prejemu obvestila iz prejšnje točke lahko izvede preklic, blokado ter uničenje mestne kartice, v kolikor so za to podani utemeljeni razlogi. V primeru, da je imetniku kartice dodeljen profil »registriran imetnik« ali profil »verificiran imetnik«, je slednji ob preklicu, blokadi ali uničenju mestne kartice upravičen do izplačila preostalih sredstev na Centralki. Izplačilo sredstev na brezstični mestni kartici s profilom »registriran imetnik« ni možno. Izplačilo sredstev iz prejšnje točke se izvede z nakazilom na bančni račun imetnika Centralke.

5.5. PLAČILO ZA STORITVE

5.5.1. Stroški izdaje, preklica, blokade Centralke ter drugi stroški za administrativna opravila v zvezi z uporabo brezstične mestne kartice se obračunajo v skladu z vsakokrat veljavnim Cenikom.

5. UPORABA CENTRALKE

5.6. UPORABA CENTRALKE

5.6.1. Imetnik Centralke lahko slednjo uporablja kot:

  • sredstvo za elektronsko identifikacijo imetnika za potrebe uporabe javnih storitev oziroma pri izvajalcih javnih storitev;
  • plačilno sredstvo, kar obsega »polnjenje« računa Centralke kot predplačniške kartice (tj. polnitev dobroimetja), porabo sredstev za nakup blaga ali plačilo storitev pri izvajalcih javnih storitev ter koriščenje ugodnosti iz naslova udeležbe v lojalnostni shemi;
  • sredstvo za obveščanje in informiranje o javnih storitvah, ponudnikih javnih storitev ali izdajatelju Centralke.

 

5.6.2. Uporaba Centralke je pogojena in omejena glede na dodeljeni profil imetnika, glede na višino denarnih sredstev (tj. dobroimetja) in glede na splošna pravila ponudnika javnih storitev.

5.6.3. Uporaba Centralke je mogoča izključno ob predložitvi brezstične mestne kartice oz. ob neposredni uporabi mobilne aplikacije.

5.6.4. Centralka s statusom »registriran imetnik« in »verificiran imetnik« je neprenosljiva. V teh primerih vsakršna uporaba Centralke s strani osebe, ki ni imetnik Centralke, predstavlja kršitev teh splošnih pogojev. Odgovornost za kršitve prevzema imetnik Centralke.

5.6.5. Izvajalec javnih storitev sme zavrniti uporabo brezstične mestne kartice, ki je nečitljiva, poškodovana ali uničena.

5.6.6. Mestne kartice med seboj niso povezane in niso povezljive (npr. brezstična mestna kartica in mobilna aplikacija). Določba se smiselno enako uporablja tudi za stanje, porabo ali prenos sredstev na Centralki ter udeležbo ali prenos ugodnosti iz naslova udeležbe v lojalnostni shemi.

6. ODGOVORNOST IMETNIKA IN IZDAJATELJA CENTRALKE

6.1. ODGOVORNOST IMETNIKA CENTRALKE

6.1.1. Imetnik Centralke je dolžan Centralko uporabljati skrbno in varno.

6.1.2. Namerno poškodovanje ali uničenje brezstične mestne kartice ni dopustno.

6.1.3. Za zlorabo Centralke zaradi izgube ali uporabe s strani nepooblaščene osebe, je v celoti odgovoren imetnik Centralke.

6.1.4. Imetnik Centralke je odgovoren za varno hrambo, varno uporabo, delovanje in pravilno uporabo Centralke, mobilne ali druge naprave z dostopom do računa Centralke (npr. s shranjenimi gesli za dostop).

6.1.5. Imetnik Centralke je odgovoren za pravilne, točne in popolne podatke o imetniku Centralke ter njegovem zakonitem zastopniku, skrbniku ali pooblaščeni osebi, kadar je tako zahtevano. V primeru spremembe osebnih in drugih podatkov o imetniku Centralke s statusom »verificiran imetnik«, je imetnik dolžan v roku 8 dni obvestiti izdajatelja. Izdajatelj Centralke je upravičen začasno ali trajno preklicati veljavnost Centralke, v kolikor sam ali na podlagi verodostojnih virov ugotovi, da so osebni podatki o imetniku Centralke netočni, nepravilni ali nepopolni, nadalje v primerih suma zlorabe Centralke ter v primerih, kadar je to zahtevano na podlagi verodostojne listine (npr. sodne odredbe) ali s strani pooblaščene osebe, ki se izkaže z verodostojno listino.

6.1.6. Imetnik Centralke je dolžan ravnati skrbno s sredstvi na predplačniški mestni kartici na način, da stalno zagotavlja potrebna sredstva za pokrivanje stroškov storitev. V primeru, da je imetnik koristil storitve, za katere ni imel ustreznega dobroimetja, se račun blokira na način, da novih storitev (razen predplačanih terminskih storitev, npr. prednaložene mesečne dovolilnice za parkiranje) ne more koristiti, dokler ne zagotovi ustreznega dobroimetja vključno s pokritjem manjka.

6.2. IZKLJUČITEV ODGOVORNOSTI IZDAJATELJA CENTRALKE

6.2.1. Izdajatelj Centralke ne prevzema odgovornosti za uporabo Centralke s strani osebe, ki ni poslovno sposobna oseba, kot tudi ne s strani osebe, ki ni imetnik mestne kartice, njegov zakoniti zastopnik, skrbnik ali pooblaščenec.

6.2.2. Izdajatelj Centralke ne odgovarja za zlorabo Centralke ali fizično poškodovanje ali uničenje Centralke, kakor tudi ne za škodo, ki bi imetniku nastala zaradi neodgovornega ali malomarnega ravnanja s Centralko ali mobilno ali drugo napravo, na kateri je nameščena mobilna aplikacija. Izdajatelj Centralke ne odgovarja za škodo, ki bi nastala imetniku Centralke, zaradi neavtorizirane porabe dobroimetja ali porabe dobroimetja s strani nepooblaščene osebe.

6.2.3. Imetnik je posebej seznanjen z dejstvom, da ima njegov mobilni telefon s tem, ko mu je omogočena uporaba Centralke, funkcijo plačilnega instrumenta. Zato je dolžan poskrbeti za skrbnost pri uporabi in varovanju mobilne ali druge naprave, na kateri je nameščena mobilna aplikacija Centralka. Imetnik je dolžan kot dober gospodar z mobilnim telefonom skrbno in odgovorno ravnati in storiti vse potrebno, da se prepreči njuna izguba, kraja ali zloraba. V primeru uničenja, izgube, kraje mobilnega telefona ali suma zlorabe plačilnega instrumenta, je imetnik obvezno brez odlašanja, vendar najaksneje v roku 12 ur, dolžan o tem obvestiti izdajatelja, v primeru kraje pa tudi policijo.

6.2.4. Izdajatelj Centralke ne prevzema odgovornosti za sredstva, ki niso bila porabljena v času veljavnosti Centralke ali izplačana ob prenehanju veljavnosti Centralke iz razlogov na strani imetnika Centralke.

7. PLAČILNE STORITVE IN UGODNOSTI

7.1 VREDNOSTNE OMEJITVE

7.1.1. Uporaba Centralke kot plačilnega sredstva je dopustna v omejenem obsegu in sicer v skladu z omejitvami:

  • imetnik ima lahko v kateremkoli trenutku dobroimetje v višini, ki ne presega vrednosti 750 EUR.

 

7.2. UGODNOSTI IZ NASLOVA UDELEŽBE V LOJALNOSTNI SHEMI CENTRALKA

7.2.1. Uporabniški račun Centralke, ki je registriran oz. verificiran, je vključen v lojalnostno shemo Mestne občine Celje.

7.2.2. Pravica do ugodnosti iz naslova udeležbe v lojalnostni shemi Centralka je pogojena z naslednjimi parametri:

  • profil imetnika,

  • višina denarnih sredstev (tj. dobroimetja),

     

7.2.3. Ugodnosti iz naslova udeležbe v lojalnostni shemi Centralka so praviloma finančne narave in se izplačajo v obliki vračila dela porabljenih sredstev oz. dobroimetja, v obliki popustov na točno določene storitve ali brezplačnih storitev v primerih izpolnjevanja določenih pogojev.

7.2.4. Pogoji za udeležbo in prejem ugodnosti so določeni v Pravilih lojalnostne sheme Centralka, ki je priloga teh Splošnih pogojev in je dostopna na spletni strani centralka.celje.si.

7.2.5. Pogoji za udeležbo in prejem ugodnosti niso stalne narave in se lahko spreminjajo.

7.2.6. Ugodnosti ni mogoče prenašati na drugo mestno kartico ali izplačati, razen v primerih iz poglavja 5.4.

7.3. POLNITEV RAČUNA CENTRALKE

7.3.1. Imetnik Centralke mora skrbeti za zadostno stanje razpoložljivih sredstev za poravnavo obveznosti do izvajalca javnih storitev, do izdajatelja Centralka ter stroškov.

7.3.2. Polnitev dobroimetja na Centralki se izvede z vplačilom gotovine ali plačilom s plačilno kartico pri pooblaščenem plačilnem mestu: plačnik lahko izvede vplačilo pri pooblaščenem blagajniku. Poslovni uporabniki lahko izvedejo plačilo z naročilnico. Plačnik oz. imetnik blagajniku izroči plačilno sredstvo. Plačnik oz. imetnik nato predloži brezkontaktno kartico ali pove svoj CUID ali ID računa z aktivnim uporabniškim računom Centralka in s tem omogoči polog sredstev na račun uporabnika. Zaledni sistem izdajatelja preveri omejitve, ki zadoščajo omejitvam (obstoj in omejitve poslovanja prejemnika). V primeru uspešne transakcije se stanje na prejemnikovem računu poveča v realnem času, oziroma takoj, ko je transakcija uspešno obdelana. Plačnik prejme potrdilo o uspešno/neuspešno opravljeni transakciji v obliki izpisa.

7.3.3. Polnitev dobroimetja na aplikaciji se lahko izvede na naslednje načine: z debetno oziroma kreditno kartico (Visa Electron, Visa, Mastercard), s storitvijo PayPal.

7.3.4. V primeru polnitve računa v mobilni aplikaciji Centralka imetnik Centralke takoj po uspešno izvršeni transakciji v aplikaciji vidi povečanje stanja sredstev dobroimetja.

7.3.5. Vsaka zahteva za polnitev uporabniškega računa je s strani sistema Centralke avtorizirana in potrjena ali zavrnjena.

7.3.6. Izdajatelj po tem, ko je imetnik podal soglasje za izvedbo plačilne transakcije, preklica le te ne omogoča več.

7.4. PLAČILA Z BREZSTIČNO MESTNO KARTICO

7.4.1. Plačilo javnih storitev oz. plačilo blaga in storitev izvajalcem javnih storitev s Centralko se izvede preko terminalne opreme pri izvajalcu javnih storitev in v skladu z vsakokrat veljavnimi splošnimi pogoji izvajalcev javnih storitev.

7.4.2. Plačila se lahko opravi tudi preko mobilne aplikacije (za produkte, katerih nakup je omogočen prek mobilne aplikacije).

7.4.3. Izvajalec javnih storitev je upravičen preveriti identiteto za potrebe izvedbe pravilne transakcije ter veljavnost kartice.

7.4.4. S pravilno izvedenim postopkom plačila s Centralko, imetnik Centralke potrjuje transakcijo, vključno z zneskom transakcije, ter se zavezuje slednjega poravnati izdajatelju.

7.4.5. Izdajatelj Centralke in izvajalec javne storitve ne prevzemata odgovornosti za škodo, ki bi imetniku Centralke nastala zaradi uporabe Centralke brez navzočnosti imetnika Centralke.

7.5. AVTORIZACIJA PLAČIL

7.5.1. Vsaka zahteva za plačilo je s strani sistema avtorizirana in potrjena oz. zavrnjena. Stanje na uporabniškem računu se zmanjša takoj po uspešno izvedeni transakciji plačila.

7.5.2. Izdajatelj odobri in izvrši vsako plačilno transakcijo, za katero je imetnik prek postopka podal zahtevek za plačilo oziroma podal soglasje (potrditev), razen če obstajajo pogoji za zavrnitev transakcije.

7.5.3. Izdajatelj zavrne izvedbo transakcije če:

  • imetnik z izvršitvijo zahtevka za plačilo presega vrednostne omejitve, ki jih določi izdajatelj,
  • imetnik nima dovolj sredstev na uporabniškem računu,
  • je uporabniški račun blokiran,
  • je v trenutku zahteve po izvedbi transakcije moteno delovanje sistema in/ali elektronskega komunikacijskega omrežja,
  • če izdajatelj sumi na morebitno zlorabo sistema.

 

7.5.4. Izdajatelj na podlagi pogojev iz prejšnje točke potrdi ali zavrne plačilno transakcijo in o tem obvesti imetnika.

7.6. VODENJE RAČUNA TER DRUGE PRAVICE IN OBVEZNOSTI

7.6.1. Sredstva na uporabniškem računu se ne obrestujejo.

7.6.2. Imetnik je dolžan sam voditi evidenco o vseh plačilnih transakcijah, nakupih blaga in storitev, opravljenih s pomočjo Centralke. Priporočljivo je shranjevati potrdila o opravljenih transakcijah nakupa blaga ali storitev (vključno z računi in vso dokumentacijo, ki dokazuje njegovo naročilo blaga ali storitve).

7.6.3. Upravljavec na podlagi evidentiranih transakcij opravlja poravnave denarnih sredstev. Poravnave s izvajalci storitevi upravljavec izvede za transakcije s Centralko na način in v rokih, kot so določeni v teh pogojih in dogovorjeni v ločenih pogodbah upravljavca z izvajalci storitev..

7.6.4. Upravljavec sme brez predhodnega opozorila prekiniti delovanje sistema Centralke, če zaradi napake, okvare, naravne ali druge nesreče ali iz podobnih vzrokov, tehnično ne more izvajati storitve in če je prekinitev potrebna zaradi vzdrževalnih del na sistemu. Upravljavec si prizadeva, da prekinitev traja čim krajši možni čas.

7.6.5. Upravljavec Centralke sme izvesti preventivne blokade storitev ali zavrnitev posamezne plačilne transakcije v primerih, ko izvaja ukrepe varnosti poslovanja in obstajajo razlogi za sum zlorabe ali kraje podatkov imetnika ali za sum izvedbe neodobrenih transakcij. Upravljavec lahko blokira storitev tudi, če imetnik posluje na način, ki je v nasprotju s temi pravili ali na način, ki izdajatelju lahko povzroči motnje v delovanju sistema.

7.6.6. Upravljavec Centralke lahko izvede blokado sredstev tudi na podlagi zahteve veljavnih predpisov in državnih organov.

7.6.7. Izdajatelj in upravljavec Centralke si v okviru uporabe storitve in v okviru svojih tehničnih zmožnosti prizadevata zagotavljati tajnost in varnost podatkov. Za morebitne nepooblaščene in zlonamerne vdore in/ali morebitno izgubo podatkov, ki jih imetnik vnese ali hrani v okviru storitve, izdajatelj in upravljavec ne odgovarjata. Imetnik se v razmerju do izdajatelja odpoveduje kakršnimkoli zahtevkom v zvezi s tem.

7.6.8. Izdajatelj in upravljavec Centralke se obvezujeta po svojih najboljših močeh zagotavljati nemoteno delovanje sistema Centralke, vendar ne zagotavljata njegove absolutne zanesljivosti. Z navedenim dejstvom se imetnik izrecno strinja in se z uporabo Centralke odpoveduje vsem zahtevkom v zvezi s tem. V primeru popolnega ali delnega izpada ter drugih prekinitev oz. motenj sistema in/ali storitve, ne glede na vzrok (kot npr. tehnične motnje, izpad električne energije, preobremenjenost omrežja in storitve), si izdajatelj in upravljavec prizadevata zagotoviti normalno delovanje takoj, ko je to mogoče. Izdajatelj v nobenem primeru ne odgovarja in ne jamči niti za delovanje sistema in storitev Centralka, kadar se imetnik nahaja v omrežju tujih operaterjev, niti za delovanje ponudnikov interneta.

7.7. VARNOST PLAČILNIH TRANSAKCIJ, ODGOVORNOST TER IZPLAČILA

7.7.1. Varnost plačilnih transakcij je zagotovljena z izvedbo postopkov za potrjevanje plačilnih transakcij in z uporabo ustrezne tehnologije v sistemu in z drugimi varnostnimi elementi.

7.7.2. Imetnik krije izgubo zneska neodobrene plačilne transakcije s Centralko, če je izvršitev neodobrene plačilne transakcije posledica uporabe ukradene ali izgubljene mobilne naprave ali brezstične mestne kartice.

7.7.3. Ne glede na zgoraj navedeno mora upravljavec povrniti imetniku celotno izgubo zneskov plačilnih transakcij, za katere imetnik ni podal odobritve ali soglasja in ki nastanejo po tem, ko je imetnik v skladu s temi pogoji ali drugimi splošnimi politikami obvestil upravljavca, da je bila njegova mobilna naprava ali brezstična kartica ukradena ali zlorabljena. Upravljavec se razbremeni odgovornosti po tem odstavku le, če je škoda posledica imetnikovega goljufivega ravnanja ali prepozno podanega obvestila oziroma prijave izgube, kraje ali zlorabe v skladu s točko 6.2.3.

7.7.4. Upravljavec odgovarja imetniku za izvedbo in pravilno izvedbo plačilnih transakcij:

  • za katere upravljavec v skladu s temi pogoji prejme pravilen zahtevek za plačilo in potrditev plačilne transakcije in
  • za katere ima imetnik v trenutku potrditve plačilne transakcije zagotovljena ustrezna sredstva na uporabniškem računu in
  • posluje v okviru omejitev.

 

7.7.5. Če imetnik storitev zlorabi in s tem nedovoljeno posega v pravice tretjega, upravljavec ne odgovarja tretjemu za takšno ravnanje imetnika. Upravljavec naproti imetniku nastopa izključno kot posrednik plačil.

7.7.6. Imetnik upravljavcu zagotavlja:

  • da ne bo zlorabil ali poskusil zlorabiti storitve,
  • da ne bo izvajal ali poskusil izvajati nedovoljenih dostopov do storitve (na primer posredovanje enkratnega vstopnega gesla tretji osebi,
  • da ne bo uporabljal ali poskusil uporabljati storitve na nedovoljen način, ki ni v skladu s temi pogoji, navodili in morebitnimi drugimi napotki,
  • da ima vsa morebitna potrebna dovoljenja in soglasja za uporabo storitve v skladu s temi pogoji. V nasprotnem primeru upravljavcu in tretjim osebam odgovarja za vso povzročeno škodo.

8. PRITOŽBE, REKLAMACIJE IN REŠEVANJE SPOROV

8.1. V primeru, da imetnik meni, da je pri izdajatelju Centralke prišlo do kršitve predpisov, ki v Republiki Slovenije urejajo in veljajo za opravljanje plačilnih storitev (npr. ZPlaSSIED ipd.) lahko imetnik na to opozori izdajatelja. Organ, ki je pristojen za nadzor, je Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, Ljubljana, ki je pristojna tudi za vodenje postopkov o prekrških v zvezi z opravljanjem plačilnih storitev.

8.2. V primeru, da imetnik meni, da je pri upravljanju uporabniškega računa v okviru Centralke v sistemu prišlo do kršitve teh pogojev lahko imetnik na to opozori izdajatelja na elektronski naslov centralka@celje.si.

8.3. Morebitne spore, nesoglasja ali pritožbe v zvezi z opravljanjem storitev Centralke bo upravljavec reševal v skladu s temi pogoji.

8.4. Vse reklamacije ali kakršnekoli druge ugovore v zvezi s kupljenim blagom ali storitvami rešuje izključno upravljavec javne storitve oz. plačilno mesto v skladu s svojimi pogoji reševanja reklamacij. Upravljavec in izdajatelj nista odgovorna za morebitne pravne ali stvarne napake blaga ali storitev, ki jih imetnik plača prek sistema Centralke. Morebitne garancijske listine oz. drugo dokumentacijo v skladu z veljavnimi predpisi imetniku izda izvajalec javne storitve. V kolikor je bila reklamacija imetnika s strani izvajalca javne storitve ugodno rešena, vse iz tega izhajajoče finančne posledice urejata imetnik in izvajalec javne storitve neposredno, medtem ko ima upravljavec še vedno pravico, da nakup, opravljen prek storitve, zaračuna imetniku.

8.5. Upravljavec rešuje izključno tiste reklamacije imetnikov, ki se nanašajo na delovanje sistema Centralka. Rok za uveljavljanje reklamacije, ki se nanaša na delovanje sistema Centralka, je 6 mesecev.

9. VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV

Izdajatelj bo osebne podatke obdeloval v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov, nacionalnimi predpisi s področja varstva osebnih podatkov ter skladno s Politiko zasebnosti, dostopno na spletni strani centralka.celje.si

10. AVTORSKE PRAVICE

10.1. Celotna vsebina, tako tekstualna kot tudi grafične podobe sistema Centralke, vključno z informacijskim sistemom CIP MOC in spletne in mobilne aplikacije Centralka, vključno s strojno in programsko opremo za delovanje sistema Centralka so avtorsko delo in avtorskopravno varovane. Vse pravice so pridržane. Celotna vsebina je zaščitena z avtorskimi pravicami in jo lahko imetniki Centralke in drugi posamezniki uporabljajo le v zasebne in nekomercialne namene in skladno z določbami teh Splošnih pogojev. Prepovedano je spreminjanje, kopiranje, razmnoževanje in distribucija, objavljanje, prevajanje, širjenje ali kakršnokoli obdelovanje vsebine ter grafičnih podob sistema Centralke, brez izrecnega pisnega dovoljenja izdajatelja Centralke.

10.2. Avtorske pravice na zgoraj navedenih vsebinah, informacijah, podobah ter opremi, nosi izdajatelj Centralke, Mestna občina Celje.

10.3. Nosilec avtorskih pravic si pridržuje pravico v primeru kršitev te določbe oz. avtorskih pravic ali drugih pravic intelektualne lastnine proti kršitelju sproži civilni in/ali kazenski postopek.

11. KONČNE DOLOČBE

11.1. Za presojo pravne veljavnosti teh določil kot tudi razmerja med ponudnikom in uporabnikom in prav tako pri reševanju morebitnih sporov, se upoštevajo predpisi, veljavni na območju Republike Slovenije. Vse morebitne spore bo reševalo stvarno pristojno sodišče v Celju.

11.2. V kolikor bi se posamezna določba teh splošnih pogojev izkazala kot neveljavna, to ne vpliva na veljavnost ostalih določb.

11.3. Mestna občina Celje si pridržuje pravico do spremembe ali dopolnitve teh splošnih pogojev brez predhodne najave. V kolikor ni določeno drugače, začnejo spremenjeni splošni pogoji veljati z iztekom 3 dni od dneva javne objave na spletni strani centralka.celje.si in so s tem dnem za imetnike Centralke zavezujoči. Šteje se, da imetnik s spremembami soglaša, če do dneva pred pričetkom veljavnosti sprememb ne odpove pogodbe oz. ne zahteva preklica ali ukinitve Centralke.

11.4. Kljub drugim določilom tega poglavja, si izdajatelj Centralke pridržuje pravico do uveljavljanja zahtevkov iz naslova zlorabe avtorskih ali drugih pravic, ki so mu pridržane na podlagi teh splošnih pogojev in s slednjimi vezanimi drugimi politikami, uveljavljati po pravu, ki velja v državi izdajatelja.

11.5. Splošni pogoji so objavljeni na spletnem mestu centralka.celje.si

11.6. Ti pogoji začnejo veljati z dnem 1 .7. 2023.

Kraj, datum: Celje, 1. 7. 2023

Mestna občina Celje

Matija Kovač župan